Προθέρμανση της μοτοσυκλέτας σας πριν φύγετε, ένα αντανακλαστικό για πολλούς ποδηλάτες. Είναι όμως αυτό πραγματικά εγγύηση μεγάλης διάρκειας ζωής για τους πολύτιμους μηχανικούς μας; Για να μάθουμε τι να περιμένουμε, εξετάσαμε την ερώτηση. Και θα δείτε, η απάντηση θα σας εκπλήξει!
Απλώς πρέπει να δείτε την κατάσταση στην οποία μας βάζει μια επίπληξη πριν πιούμε premier μας καφέ το πρωί για να πούμε στον εαυτό μας ότι το να είμαστε κρύοι ώμοι δεν κάνει σε κανέναν... Μάλλον το ίδιο ισχύει για τις μοτοσυκλέτες μας, σωστά ? Αυτός είναι ένας καλός λόγος για να ζεστάνετε προσεκτικά τη μοτοσυκλέτα σας πριν ξεκινήσετε. Πολλοί από εμάς το κάνουμε αυτό, επειδή λέμε στον εαυτό μας ότι η οδήγηση με ζεστό κινητήρα είναι καλύτερη για τον περιορισμό της φθοράς. Υπάρχει κάποια αλήθεια σε αυτό, αλλά όχι όσο θα μπορούσε κανείς να φανταστεί!
Οπότε ναι, αλλά όχι!
Απλώς ρωτήστε τους μηχανικούς της μοτοσυκλέτας τι πιστεύουν, τι έχουμε κάνει για εσάς. Και μπορεί κάλλιστα να πας τέρμα γκάζι μόλις ραγίσεις τον κινητήρα σου - αλλά ποιος άγριος τολμά να κάνει κάτι τέτοιο;! – Το ζέσταμα του κινητήρα της μοτοσικλέτας που έχει στηριχθεί για 10 λεπτά δεν είναι καλή ιδέα!
« Το να αφήνεις τον κινητήρα σου να ζεσταθεί για πολύ ενώ είναι ακίνητο δεν είναι ιδανικό για τον απλούστατο λόγο ότι μια μοτοσυκλέτα είναι φτιαγμένη για να προχωράει μπροστά!«
Το να αφήνεις τον κινητήρα σου να ζεσταθεί για πολύ ενώ είναι ακίνητο δεν είναι ιδανικό για τον απλούστατο λόγο ότι μια μοτοσυκλέτα είναι φτιαγμένη για να προχωράει μπροστά! Λόγω της έλλειψης ψύχους του ανέμου στα μέρη που συνήθως εκτίθενται στον άνεμο, η αύξηση της θερμοκρασίας δεν είναι καθόλου ομοιογενής εντός του κινητήρα. Ο επάνω κινητήρας είναι πολύ ζεστός, ο υπόλοιπος δεν είναι αρκετά ζεστός. Κυκλοφορία υγρών – λάδι ή υγρό – το αντισταθμίζει μόνο. Όλα αυτά επηρεάζουν τη διαστολή, τη λίπανση κ.λπ.
Προθέρμανση της μοτοσυκλέτας σας πριν φύγετε, καλή πρακτική
Πώς ζεσταίνεις σωστά τη μοτοσυκλέτα σου πριν φύγεις; Θα δεις, είναι πολύ λογικό. Και το κεράσι στην τούρτα, συνδυάζεται καλά σε μια αρχική ρουτίνα, ακόμα και τα πρωινά που βιάζεσαι!
- Προετοιμαστείτε κανονικά – φορέστε σακάκια, παντελόνια, μπότες κ.λπ. Πάρτε μαζί σας γάντια και κράνος.
- Βγάλτε τη μοτοσυκλέτα από το γκαράζ/κουτί/αυλή/… (διαγράψτε όπου ισχύει) και μετά ξεκινήστε την.
- Αφιερώστε χρόνο για να φορέσετε το κράνος σας και μετά τα γάντια σας.
- Ρολό!
Περιμένετε, στην πραγματικότητα, δεν τελείωσε! Αυτά τα λίγα λεπτά θέρμανσης θα ήταν αρκετά για να αποκατασταθεί η πίεση του λαδιού, να ανέβει ελαφρά η θερμοκρασία και να καλυφθούν τα μέρη του κινητήρα με μια ευεργετική λιπαντική μεμβράνη. Αλλά το πραγματικό κλειδί είναι να οδηγείς ήρεμα τα πρώτα χιλιόμετρα, με άλλα λόγια να μην κάνεις πολλές στροφές.
Ένα start-up που ισχύει και για τα ελαστικά σας, τα οποία θα φτάσουν απαλά τη βέλτιστη θερμοκρασία πρόσφυσής τους, αποτρέποντάς σας από κάθε κίνδυνο απροσδόκητης ολίσθησης. Και αυτό σας δίνει χρόνο για να επαναφέρετε το μηχάνημα στα χέρια σας, ανάλογα με τις συνθήκες οδήγησης της ημέρας. Με λίγα λόγια, πολύ καλό!
Μόλις το θερμόμετρο του κινητήρα γίνει πράσινο, είναι καλό, μπορείτε να εκμεταλλευτείτε το μηχάνημά σας στο μέγιστο των δυνατοτήτων του. Στα πλαίσια της χρήσης του δρόμου, φυσικά, μη μας βάζεις να πούμε αυτά που δεν έχουμε πει!
Μικρή διευκρίνιση: αυτή η συμβουλή αφορά την πλειοψηφία του σημερινού στόλου μοτοσυκλετών, αλλά όπως πάντα υπάρχουν εξαιρέσεις. Μοτοσικλέτες άνω των τριάντα ετών ή δίχρονες, για παράδειγμα, απαιτούν διαφορετική μεταχείριση. Άλλη εποχή, άλλα έθιμα!
Και εσείς, έχετε άλλες συνήθειες όταν ξεκινάτε τη μοτοσυκλέτα σας;
Επιλεγμένη φωτογραφία: Σουράβ Μίσρα
Γεια σας νέοι (και άλλοι!) Λατρεύω τα σχόλιά σας από έμπειρους ποδηλάτες και βλέπω ότι τελικά όλοι συμφωνούν στον στόχο να μην βλάψουν το ποδήλατό τους. Ζεσταίνετε απαλά και στη συνέχεια αυξήστε το πάθος σταδιακά. (όπως με τους συντρόφους σου!!!) Είμαι νεαρός ποδηλάτης, εννοώ μάλλον νέος ποδηλάτης γιατί άρχισα να οδηγώ μοτοσυκλέτα (μόνο για βόλτες και με καλό καιρό) αφού αγόρασα την BMW R 1200R μου από το 2007 στα 59.000 χλμ. τον Αύγουστο 2023. Δεν είχα οδηγήσει ποτέ μοτοσικλέτα πριν. Δεν αναρωτήθηκα αν ήταν λογικό να ξεκινήσω τη μοτοσυκλέτα σε μια ηλικία που οι έμπειροι αναβάτες σταματούν μόνιμα, είμαι 74,5 ετών! (Η άδεια πέρασε το 1971 και 2 ώρες οδήγησης πριν φύγω με τη μοτοσυκλέτα μου) Αλλά είναι μια νέα απόλαυση που ελπίζω να μπορέσω να απολαύσω για πολύ καιρό. Καλή σου τύχη.
μόνο μια διευκρίνιση: η δροσερή εκκίνηση, χωρίς υπερθέρμανση όταν σταματάς είναι καλή, αλλά πρέπει να οδηγείς με επαρκή ταχύτητα για να μην δυσκολεύεται ο κινητήρας σε σχέση που είναι πολύ μακριά για την ταχύτητα. Αυτό θα ήταν τόσο κακό όσο να πηγαίνεις πολύ ψηλά στους πύργους.
Γεια σε όλους !
Στην πραγματικότητα, δεν είναι απαραίτητο να ζεστάνετε μια μοτοσυκλέτα ή ένα αυτοκίνητο. Είναι σαν το σώμα σου όταν κάνεις μια φυσική δραστηριότητα, πρέπει να το φροντίσεις και να αρχίσεις να ζεσταίνεσαι απαλά. Από την πλευρά μου φεύγω απαλά με τη μοτοσυκλέτα για να ανεβάσω τη θερμοκρασία του λαδιού του κινητήρα, του κιβωτίου, της αλυσίδας, των ελαστικών, εν ολίγοις ό,τι κινείται και αυτό για 5 με 10 χλμ ακολουθώντας την εξωτερική θερμοκρασία.
Σφάλμα στα ηλεκτρικά, είναι το αντίθετο πρέπει να ζεστάνεις... τις μπαταρίες (τουλάχιστον αυτοκίνητα, μοτοσυκλέτες δεν ξέρω αλλά υποθέτω)
Ενδιαφέρον άρθρο, μέχρι τώρα είχα την τάση να ζεσταίνω για 5 με 10 λεπτά.
Δεν θα το ξανακάνω, το ορκίζομαι.
Γεια σου Jean-Michel,
Πρόσεχε, σε παρακολουθούμε, ε! Όλα τα αστεία στην άκρη, χαίρομαι που σας έμαθα κάτι :) Ευχαριστώ για τα σχόλιά σας και καλό ταξίδι!
V – Loïc
Το ζέσταμα του κινητήρα πρέπει να αποφεύγεται!
Μια μοτοσυκλέτα όπως όλα τα οχήματα δεν είναι απλώς ένας κινητήρας, για να διατηρήσουμε τους μηχανικούς μας,
Συνιστάται να φύγετε μετά τη λειτουργία του κινητήρα για μερικές στιγμές, όπως υποδεικνύεται στο άρθρο, και να οδηγήσετε απαλά μέχρι να ζεσταθούν όλα τα κινούμενα μέρη (ρουλεμάν, αμορτισέρ, αλυσίδα κ.λπ.), με αυτόν τον τρόπο θα διατηρήσετε τη μηχανική σας και θα εξοικονομήσετε χρήματα.επισκέψεις στον αγαπημένο σας μηχανικό!
Γεια σου c yanic me g a kawa z750 2007 και μου δίνει όλη την αδρεναλίνη που χρειάζομαι την ζεσταίνω λίγο πριν φύγω Λατρεύω το ποδήλατό μου 🏍 και δεν μπορώ χωρίς αυτό mm τις βροχερές μέρες καλό ταξίδι σε όλους
Όλοι μιλούν για τον κινητήρα, φυσικά, αλλά υπάρχουν πολλά άλλα εύθραυστα μέρη της μοτοσυκλέτας που αφορούν και τα οποία δεν θερμαίνονται όταν σταματούν, τα γρανάζι του κιβωτίου ταχυτήτων, ο άξονας κάρδαν για ορισμένες μοτοσυκλέτες ή ακόμα και οι βαλβίδες πιρουνιού….
Γεια σου Steve,
Συμφωνώ απόλυτα μαζί σου. Ζήτω η ομαλή οδήγηση για να ζεστάνει *όλα* το ποδήλατό σας!
V – Loïc
Είμαι νέος στη μοτοσικλέτα, αλλά παρατήρησα διαβάζοντας το ντοκιμαντέρ ότι το έκανα ενστικτωδώς. Ευχαριστώ για τις πληροφορίες
Οτιδήποτε ! εγώ, στο CBZGS-RR(R) μου με εξάτμιση πίστας Kakapovtyp, καθώς κάνει κρύο το πρωί γύρω στις 5:00 π.μ., πριν φύγω για τη δουλειά βγάζω τη μοτοσυκλέτα μπροστά από το σπίτι μου, αφήνοντάς την να ζεσταθεί όσο έχω ο καφές μου, μόλις σκάσει ο ανεμιστήρας, ο κινητήρας είναι ζεστός, δίνω το γκάζι τρεις-τέσσερις στροφές στις 9000 σ.α.λ. (μερικές φορές με την ευκαιρία να ελέγξω τον διακόπτη για να βεβαιωθώ ότι λειτουργεί καλά) και μόνο τότε φεύγω .
Έτσι δεν πρέπει να το κάνεις;
Σημείωση: Δεν ξέρω για εσάς, αλλά οι γείτονές μου δεν μου λένε ποτέ γεια, δεν πρέπει να τους αρέσουν οι ποδηλάτες.
Lol, Joe Pepp, οι γείτονές σου στις 5 π.μ. εξακολουθούν να κοιμούνται καλά, οπότε οι 9000 rpm πρέπει να τους ενοχλούν
λοιπόν... εξαρτάται... να μιλήσω μόνο για τα 2 τελευταία μου ποδήλατα, το δίδυμο africa, χωρίς θέρμανση. Πήγαινα σε κλήση έκτακτης ανάγκης χωρίς να ανησυχώ για τη θερμοκρασία του κινητήρα. Αλλά δεν τίθεται θέμα να πάμε γρήγορα, σε ένα ταξίδι 10 λεπτών, τι κερδίζουμε; 30 δευτερόλεπτα ? Τώρα, με το Versys 1000, δεν είναι πλέον δυνατό: το ρελαντί εκκίνησης είναι πολύ ψηλό! πρέπει να περιμένετε λίγο, να περιμένετε μια θερμοκρασία κινητήρα τουλάχιστον 50°. Ευτυχώς, όχι άλλες κλήσεις έκτακτης ανάγκης, είμαστε συνταξιούχοι! Ξεκινάω λοιπόν το μύλο, μετά ντύνομαι.
Ζέστη λοιπόν ή όχι ζέστη; Λοιπόν εξαρτάται! Είναι στο χέρι του καθενός να αποφασίσει με τη δική του μηχανή. Αλλά σε κάθε περίπτωση, μην ξεκινάς σαν ανόητος!
Γεια σου Berlinger,
Ο καθένας κάνει ό,τι θέλει σύμφωνα με τις υποχρεώσεις του και τη φιλοσοφία της μηχανικής του. Αυτή είναι απλώς γενική συμβουλή!
V – Loïc
Εντάξει, αυτό θα ακούγεται λίγο ανόητο, πρέπει να είμαι ένας από τους λίγους που διάβασαν το εγχειρίδιο της μοτοσυκλέτας τους. 😅 Και στις οδηγίες για το Kawa μου, υποδεικνύεται να μην ζεσταθεί ο κινητήρας για περισσότερο από μερικά λεπτά, διαφορετικά μπορεί να τον καταστρέψει. Συμμορφώνομαι λοιπόν ακαδημαϊκά, ξεκινάω τον κινητήρα πριν φορέσω το κράνος μου, κλείνω το μπουφάν και φοράω τα γάντια μου, μετά όταν πέφτουν οι στροφές του κινητήρα σιγά σιγά φεύγω, πριν το μικρό μου Ζ ζεσταίνω πάρα πολύ…
Διαβάστε το εγχειρίδιο για τη μοτοσυκλέτα σας, τη βάση για τη φροντίδα της σύμφωνα με τους κανόνες της art , μπράβο Le Tof!
V – Loïc
Yamaha 900 TDM. 20 χρόνια ήδη στο αξιολάτρευτο ποδήλατο μου…. Δεν υπάρχουν gadget σε αυτό το όμορφο μηχάνημα. Βγείτε λοιπόν από το γκαράζ, πλαϊνό σταντ, ξεκινήστε, κλείστε το γκαράζ, κλείστε το μπουφάν, κράνος, γάντια, ανεβαίνω και τυλίγω το κοτόπουλο μου!!! Πολύ απαλά για να αφήσω την ομορφιά να ζεσταθεί στον ρυθμό των λίγων στροφών που με πηγαίνουν στον κεντρικό δρόμο. Κι εκεί, χωρίς περιττά, άφησε το χερούλι….. Τι χαρά κι αυτό συμβαίνει εδώ και 15 χρόνια. ✌️✌️✌️
Ναι, υπάρχει η ηλεκτρική μοτοσικλέτα, όπως λέει ο άλλος, αλλά δεν συγκρίνω αυτό το μεταφορικό μέσο με μια πραγματική μοτοσυκλέτα που φέρνει πραγματικές αισθήσεις... συμπεριλαμβανομένου του να την αφήνεις να ρουθουνίζει ενώ ζεσταίνεται για δύο λεπτά πριν φύγει σταδιακά του αερίου.
Popop! Το αμάξι μου hdi 90 του 2007 που έχω από το 2011, 255.000 χλμ., ξεκινά, περιμένω λιγότερο από 10 δευτερόλεπτα και φεύγω ήσυχα (καλοκαίρι και χειμώνα)… και τρέχει nikel (πρωτότυπο turbo)… όταν εγώ αν είχα τα 4 μου -Μοτοσικλέτα εγκεφαλικού, το ίδιο ακριβώς θα έκανα...
Προς το παρόν 125 nsr-r δίχρονος κινητήρας του 1996, από την άλλη άφησα τον κινητήρα να ζεσταθεί για αρκετά λεπτά πριν φύγω αθόρυβα...
🙂
Κι εγω HDi 90 του 2000 με τα ιδια χιλιομετρα..και το ιδιο για τη θερμανση, 10 δευτερολεπτα και ρολα το κοτοπουλο μου (ησυχα φυσικα), ολα αυθεντικα! Για τη μοτοσυκλέτα, Ditto, και μηδενικό πρόβλημα…(1000 gsxs) 38000 km! Οδηγήστε με ασφάλεια ✌️
Γεια σας, δεν έχω φανάρια πριν από 30 χλμ, σίγουρα θα είναι στη σωστή θερμοκρασία! Είμαι 68 χρονών και με τα 2 χτυπήματα ζέσταινα το χαρτοκιβώτιο, αλλά μιας και έχω τα 4 εγκεφαλικά, εξοπλίζομαι και ξεκινάω απαλά (με δεδομένη την ηλικία μου!) χωρίς προθέρμανση. Καλή τύχη και προσοχή!
Είτε είναι ο αναβάτης μου Guz Calif είτε ο αναβάτης μου Harley Low, ξεκινάω με τον συμπλέκτη σφιχτό για να ξεχωρίσω τον συμπλέκτη από τον κινητήρα. Η μίζα θα πρέπει να απαγορευτεί για το καρμπυρατέρ μόλις ξεκινήσει ο κινητήρας. Για τον ψεκασμό πρέπει να ρίξεις τις στροφές αλλά τίποτα δεν σε εμποδίζει να οδηγήσεις μετά την εκκίνηση. Είναι όλα στις στροφές επίσης, δεν πρέπει ποτέ να βιάζεσαι με έναν κρύο κινητήρα είτε πρόκειται για μοτοσυκλέτα του 1975 είτε του 2015. Το να είσαι ποδηλάτης σημαίνει να αγαπάς τους μηχανικούς που αξίζει τον κόπο.
Γεια σου Christian B.,
Καλή συμβουλή για να αποδεσμεύσετε τον συμπλέκτη για να ξεκινήσετε, αυτό είναι πάντα λιγότερη δουλειά για τη μίζα! Σας ευχαριστούμε για αυτές τις πρόσθετες πληροφορίες.
V – Loïc
Οι πρόσφατες μοτοσυκλέτες με υψηλό επίπεδο τεχνολογίας επί του οχήματος διαθέτουν ένδειξη θερμότητας. Όσο δεν είναι πράσινο, ούτε υψηλές στροφές. Ανετα!
Γεια σας… Όσον αφορά τις «μηχανές» μου (BMW nine T & HD σαράντα ύψος) που βρίσκονται σε ένα μη θερμαινόμενο γκαράζ, εξαρτάται πολύ από την εποχή… Από την άνοιξη μέχρι το φθινόπωρο, όταν οι θερμοκρασίες είναι ήπιες… Όπως αναφέρθηκε, ξεκινώ, το κράνος, το γάντια και φεύγουμε... Από την άλλη τον χειμώνα που η θερμοκρασία είναι γύρω στο 0... παραδέχομαι ότι το αφήνω να τρέξει λίγο ακόμα, (γιατί σκέφτομαι το ιξώδες του λαδιού... και οι μεγάλες διαφορές θερμοκρασίας για τα εξαρτήματα ). Στη συνέχεια «από το αυτί» + μια μικρή έκρηξη αερίου εντοπίζουμε πότε είναι καλύτερα…
Γεια σας jp f,
Σαφώς, το πλαίσιο έχει μεγάλη σημασία στον τρόπο χειρισμού της μηχανικής μιας μοτοσικλέτας. Και το αίσθημα συχνά παραμένει καλός δείκτης!
V – Loïc
Γεια σου Ποτό,
Δεν αισθάνομαι χλωμός, οι πίσω τροχοί απογειώνονται από την κλίση του γκαράζ.Φουλ γκάζι.
Να έχεις μια όμορφη μέρα.
Δεν είναι αλήθεια…😀
Προσοχή, φίλοι 💞
Μερικά λεπτά προθέρμανσης, ο χρόνος για να βγάλεις τη μοτοσυκλέτα από το καταφύγιό της και να κλείσεις τις πόρτες, είναι αρκετά, μετά οδήγησε αθόρυβα χωρίς να ανεβάζεις στροφές ή να πιέζεις τους μηχανικούς σε χαμηλές στροφές, για παράδειγμα σε κινητήρες με ροπή. Το ιδανικό είναι να διατηρείς χαμηλή μέση ταχύτητα.
Πάντα να ζεσταίνετε τη μοτοσυκλέτα σας τουλάχιστον μέχρι να σβήσει η αυτόματη μίζα ή να μειωθεί ξανά η ταχύτητα στο ρελαντί.
Δεν φεύγω μέχρι να φτάσει η θερμοκρασία του LDF στους 50°C
Μην ακούτε αυτούς που λένε εξοικονομήστε βενζίνη...
Είναι πάντα διεγερτικό να διαβάζεις ιδέες για τις μοτοσυκλέτες άλλων ανθρώπων.
Αγαπάμε τόσο πολύ τη μηχανή μας….
Και μόνο που το συζητώ με κάνει χαρούμενο.
Το δικό μου είναι ένα Virago 1100 Yam.
Χαμηλά χιλιόμετρα.
Το προσέχω, είναι ένα όμορφο αντικείμενο, είμαι περήφανος που το έχω.
Το έχω στην αρχική του μορφή και ομολογώ ότι το θαυμάζω λίγο...πολύ.
Μου δίνει χαρά. Εν ολίγοις, με ζεσταίνει που σου μιλάω γι' αυτό. Εγκαθιστώ άνετα στη ζεστή κοινότητά σας. Κοινές φιλίες.
Χριστιανός
Ναι, προσωπικά σκοπεύω να οδηγώ το πολύ στις 2000 σ.α.λ για λίγα λεπτά και μετά να ανεβάζω σταδιακά τις στροφές... με το Guzzi V7 μου είμαι περίπου στις 80 στην 6η ταχύτητα, κάτι που μου επιτρέπει να οδηγώ σε ήσυχη κίνηση...
αυτό επιτρέπει στη μοτοσυκλέτα να ζεσταθεί (κινητήρας, ελαστικά κ.λπ.) και επίσης… ο αναβάτης 🙂
Προσωπικά, ξεκινάω και το αφήνω να λειτουργήσει για 5 δευτερόλεπτα, σταματάω τον κινητήρα, βγάζω το ποδήλατο κλπ. Σε αυτό το διάστημα, η θερμότητα από την πρώτη εκκίνηση διαχέεται στον κύλινδρο και διευρύνει την επένδυση (χρειάζεται περισσότερος χρόνος για να εκτονωθεί από το έμβολο ) θερμαίνει πιο ομοιόμορφα τον κύλινδρο και μετά 2η εκκίνηση, προετοιμασία κράνους, γαντιών κλπ…και συνεχίζει απαλά για τα πρώτα χιλιόμετρα….
ΚΑΛΟΣ . Ήταν καιρός να εξηγήσω, γιατί πολλοί δεν ξέρουν. για το αμάξι είναι το ίδιο πράγμα. ΕΥΧΑΡΙΣΤΩ !
Πρέπει να ξεκινήσετε τον κινητήρα ενώ κρατάτε τη μοτοσικλέτα σε όρθια θέση, διαφορετικά το λάδι κατανέμεται κακώς και η εκκίνηση προκαλεί απροσδόκητη προσπάθεια.
Διαφορετικά, υπάρχει η ηλεκτρική μοτοσυκλέτα… όχι άλλα προβλήματα θέρμανσης κινητήρα!
Οδηγήστε αργά, στο επόμενο κόκκινο φανάρι, ο κινητήρας θα είναι ζεστός.
Για μένα, θα είναι πολύ, το premier κόκκινο φανάρι είναι 27 χλμ από το σπίτι!